We wtorek 31 grudnia 2024 roku Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych MPO Warszawa (przy ul. Tatarskiej oraz ul. Kampinoskiej) będą otwarte w godz. 08:00 - 16:00. 1 stycznia 2025 roku PSZOK-i będą nieczynne. Najważniejsze informacje na temat funkcjonowania warszawskich punktów można znaleźć na miejskiej stronie warszawa19115.
Informacja o realizowanej strategii podatkowej przez Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania m.st. Warszawie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością za rok podatkowy 2023
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązku, o którym mowa w art. 27c ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 2805 ze zm.).
I. Zarządzanie obowiązkami podatkowymi
1.1. Spółka jest podatnikiem:
1.2. Podatnik sporządził i posiada Strategię Podatkową. Podstawowymi zasadami, którymi kieruje się Podatnik w realizacji obowiązków podatkowych są:
1.3. Polityka Podatnika zakłada przestrzeganie wszystkich stosownych przepisów prawa, zasad, regulacji, wymogów w zakresie sprawozdawczości i ujawniania informacji oraz terminowe uiszczanie podatków we właściwej wysokości na rzecz właściwych organów podatkowych.
1.4. Podatnik na bieżąco ocenia ryzyko podatkowe oraz jego potencjalny wpływ na Podatnika, jeśli ryzyko stanie się ostateczne. Akceptowalny poziom ryzyka podatkowego, które Podatnik jest gotowy podjąć, jest związany z celami biznesowymi oraz ryzykiem biznesowym. Podatnik ma niski apetyt na ryzyko podatkowe. Podatnik przyjmuje konserwatywne podejście do ryzyka podatkowego i aktywnie dąży do identyfikacji, oceny, monitorowania i zarządzania tym ryzykiem.
1.5. Planowanie podatkowe u Podatnika wyznacza bieżąca działalność gospodarcza z uwzględnieniem dynamicznych zmian w krajowym prawie podatkowym. Podatnik dąży do zapewnienia, że wszelkie struktury i transakcje są realizowane w celu wspierania strategii biznesowej a wszystkie decyzje mają uzasadnienie rynkowe i są zgodne z prawem.
1.6. Podatnik działa w sposób transparentny podatkowo i we współpracy z organami podatkowymi dąży do uniknięcia sporów. Udostępnia na żądanie organów podatkowych do wglądu procedury dotyczące przestrzegania przepisów podatkowych oraz ewidencje, rejestry i inne dokumenty wymagane przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
1.7. W celu zarządzania ryzykiem podatkowym u Podatnika obowiązują następujące procedury:
1.8. Podatnik nie jest stroną umowy o współdziałaniu ani nie bierze udziału w innych dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej.
1.9. Funkcja podatkowa u Podatnika opiera się na współpracy między:
1.10. Funkcja podatkowa powiązana jest u Podatnika z procesem sprzedaży oraz zakupu. Udział danego pracownika Podatnika w funkcji podatkowej wyznacza rodzaj stanowiska oraz zakres obowiązków ustalony w umowie pracy lub innym dokumencie wewnętrznym.
1.11. Zarząd Spółki jest odpowiedzialny za zidentyfikowanie oraz zarządzenia ryzykiem podatkowym. Zarząd Spółki ponosi odpowiedzialność w zakresie określonym przez ustawę z dnia 10 września 1999 r. – Kodeks karny skarbowy oraz ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa. Podstawą naliczania podatków i zapłaty podatków są informacje oraz dokumenty przygotowane przez merytoryczne komórki organizacyjne. Podatnik wdraża odpowiednie środki umożliwiające sporządzenie deklaracji podatkowych na odpowiednim poziomie pewności.
1.13. Podatnik nie outsourcuje zadań z zakresu funkcji podatkowej.
II. Realizacja obowiązków z zakresu MDR („The Mandatory Disclosure Rules”)
W 2023 r. Podatnik nie składał informacji do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej o schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej.
III. Informacja o transakcjach z podmiotami powiązanymi oraz o działaniach restrukturyzacyjnych
3.1. W 2023 r. Podatnik nie zawierał transakcjach z podmiotami powiązanymi, których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego Podatnika, w tym z podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej.
IV. Informacja o złożonych wnioskach
W 2023 r. Podatnik nie składał wniosków o wydanie:
W 2023 r. Podatnik nie składał wniosków o wydanie:
V. Informacja o rozliczeniach podatkowych na terytoriach lub krajach stosujący szkodliwą konkurencję podatkową
MPO Warszawa kontynuuje rozbudowę i unowocześnianie floty pojazdów. Zasoby spółki zasiliły pierwsze w pełni elektryczne śmieciarki. Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania stawia istotny krok w kierunku elektromobilności, dbając jednocześnie o komfort i bezpieczeństwo pracowników oraz wszystkich mieszkańców miasta.
Jak co roku Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania uzupełnia flotę pojazdów, aby spełniać wszelkie normy środowiskowe. 19 grudnia spółka odebrała dwa elektryczne pojazdy bezpylne marki Volvo. Są one w pełni dostosowane do pracy w Śródmiejskiej Strefie Czystego Transportu (SCT).
- Odebraliśmy pierwsze elektryczne śmieciarki, jakie na stałe będą wykorzystywane podczas odbioru odpadów komunalnych w stolicy. To istotny krok w realizacji strategii zeroemisyjności w transporcie komunalnym Warszawy - mówi Adam Chwieduk, prezes zarządu MPO Warszawa.
Odebrane na terenie bazy spółki przy ul. Tatarskiej 2/4 śmieciarki to Volvo FE Electric. Pojazdy są zaawansowane technologicznie. Podwozia FE Electric, o dopuszczalnej masie całkowitej 27 000 kg, wyposażono w dwa silniki elektryczne (o mocy 300 KM) z dwubiegową skrzynią biegów. Każdy pojazd dysponuje 4 akumulatorami, które po pełnym naładowaniu pozwalają na przejechanie dystansu ponad 100 km.
- Możliwości odebranych właśnie pojazdów elektrycznych gwarantują nam swobodną pracę na jednym ładowaniu przez cały dzień. Oznacza to, że skorzystają z nich zarówno załogi pierwszej, jak i drugiej zmiany - dodaje Wiesław Martyniuk, dyrektor zarządzający Pionem Odbioru Odpadów w MPO.
Nowe pojazdy elektryczne spółki będą wykorzystywane podczas realizacji odbioru odpadów komunalnych od mieszkańców Śródmieścia. Obecnie Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania dysponuje ponad 140 pojazdami bezpylnymi, które są przeznaczone do wykorzystania w zadaniach miejskich (blisko 40% z nich napędzanych jest gazem ziemnym). W grudniu 2024 roku spółka zakupiła także 5 pojazdów bezpylnych, które są napędzane CNG.